| Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi |
| Od roku 2023 poskytujeme sociální službu Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi (reg. č. 3488670). | |||||
|
|
|||||
| Má vaše dítě problémy doma nebo ve škole? Obtížně se soustředí, má potíže vyjádřit svoje pocity, trpí úzkostmi nebo strachem ze školy, případně se sebepoškozuje nebo se potýká s poruchou příjmu potravy a vy si nevíte rady, jak mu v rámci rodinného zázemí pomoci? Právě pro tyto a jiné podobné případy nabízí TULIPAN Sociálně aktivizační službu pro rodiny s dětmi. Klienti mohou využít odborné poradenství a v případě potřeby také individuální nebo rodinnou terapii s psychologem či psychoterapeutem. Pro řešení problémů u dětí máme k dispozici také speciálního pedagoga a etopeda. | |||||
|
|
|||||
| Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi (SAS RD) se zaměřuje na zvýšení rodičovských kompetencí, a to do té míry, aby rodina byla schopna překonat vlastní nepříznivou sociální situaci. Cílem SAS RD je zabránit zhoršování nepříznivé situace, zvýšit sociální dovednosti jednotlivých členů rodiny, zajistit dětem odpovídající prostředí k jejich všestrannému vývoji a stabilizovat celý rodinný systém. | |||||
|
|
|||||
|
|||||
|
Kde nás najdete:
28. října 59/42, 460 07 Liberec
Frýdlantská 1351/15, 460 01 Liberec
Poštovní 25/9, 466 01 Jablonec nad Nisou
Staniční 1273, 468 51 Smržovka
Svobody 32, 463 52 Český Dub
Kde nás najdete:
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
Cíle sociální služby SAS RD TULIPAN |
|||||
| • Posilování rodičovských kompetencí v oblasti péče o děti, péče o zdraví, rozvoje a bezpečnost dětí, podpora rodičů při vedení chodu domácnosti. • Posilování sociálních dovedností rodičů, podpora vytváření funkčních sociálních vazeb v rámci rodiny, podpora uspořádání rodinných vztahů, podpora dítěte při vytváření funkčních sociálních vazeb s rodinou, podpora řešení situace v oblasti uspořádání rodinných vztahů. • Podpora rodičů při hledání bydlení nebo ubytování, a při udržení bydlení. • Podpora rodičů při řešení dluhové problematiky. • Podpora rodičů při hospodaření s finančními prostředky. • Podpora rodičů při přípravě na zařazení se na trh práce a při udržení se na trhu práce. • Předcházení rizikovému chování rodičů i dětí a znalost jeho důsledků. • Prevence onemocnění spojených s rizikovým způsobem života. • Posilování rodičovských kompetencí ve vztahu k zhoršenému psychickému, duševnímu stavu dětí. • Edukace rodinných příslušníků a rodičů a všech zainteresovaných ohledně duševního zdraví. |
|||||
|
|
|||||
| Zásady poskytování sociální služby | |||||
| • Dodržování Standardů kvality sociální služby a metodik naplňující standardy. • Dodržování Etického kodexu organizace a Etického kodexu sociálních pracovníků, dodržování lidských práv a základních svobod osob a zachování lidské důstojnosti. • Bezplatné poskytnutí základního sociálního poradenství o možnostech řešení nepříznivé sociální situace nebo jejího předcházení, nabídka různých možností řešení nepříznivé situace klienta. • Respektování volby – vedeme klienta k tomu, aby byl za sebe zodpovědný, samozřejmě s ohledem na jeho schopnosti. • Podpora rozvoje samostatnosti a posilování sociálního začleňování, neutrální, vyvážený, nestranný přístup – zejména, jedná-li se o spolupráci s rodiči, kteří se ocitají v rozvodových a porozvodových situacích. • Spolupráce s dalšími organizacemi, je-li to účelné a klient to navrhuje, či s naším navrhovaným řešením souhlasí. • Flexibilita – služba se pružně přizpůsobuje potřebám klientů. |
|||||
|
|
|||||
| Cílová skupina klientů | |||||
| Cílovou skupinou poskytované sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi TULIPAN, jsou rodiny s duševně nemocnými dětmi /adolescenty, trpící dlouhodobou nepříznivou sociální situací. Věkové vymezení cílové skupiny je následující: • Děti předškolního věku (1 - 6 let) • Mladší děti (7 –10 let) • Starší děti (11 – 15 let) • Dorost (16 – 18 let) • Mladí dospělí (19 – 26 let) |
|||||
|
|
|||||
| Nabízené činnosti | |||||
| Podpora je poskytována individuálně nebo ve skupině 2 - 10 klientů (dle, potřeby v různých typech aktivit). Služba dle zákona č. 108/2006 Sb., zahrnuje tyto činnosti: a) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti, b) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, c) sociálně terapeutické činnosti, d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí. |
|||||
|
|
|||||
| Náplň činností klientů sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi TULIPAN | |||||
| • nácvik péče o domácnost (nácviky vaření, nácviky nakupování – hospodaření s penězi, učení hodnoty peněz, nácvik obsluhy běžných zařízení spotřebičů), • nácvik dovedností pro zvládání péče o rodinu (hygiena, péče o oděvy a oblékání atp.), • nácviky sociálních kompetencí - posilování sociálních dovedností rodičů, podpora vytváření funkčních sociálních vazeb v rámci rodiny, podpora uspořádání rodinných vztahů, podpora dítěte při vytváření funkčních sociálních vazeb s rodinou, podpora řešení situace v oblasti uspořádání rodinných vztahů • přijetí podpory pracovníků služby vůči rodičům při hledání bydlení nebo ubytování, a při udržení bydlení • nácvik vyřizování osobních a úředních záležitostí (úřad, pošta, lékař, telefonování atp.), • nácvik způsobu chování v běžných sociálních situacích, • nácvik komunikačních dovedností rodičů, • účast na vzdělávacích aktivitách vedoucích k posílení kompetencí rodičů při péči o zdraví dítěte, o jeho výživu, zdravý rozvoj a bezpečnost • účast na vzdělávacích aktivitách vedoucích k posílení kompetencí rodičů v oblasti pracovně právní, v oblasti nalezení a udržení si pracovního uplatnění vč. činností zahrnující sebeprezentaci, schopnost udržet si kvalifikaci apod. • účast na socioterapeutických činnostech • účast na poradenství v oblastech sociálních zabezpečení • účast na dluhovém poradenství v rámci podpory rodičů při řešení dluhové problematiky • účast na poradenství psychologa, psychoterapeuta, etopeda a dalších odborníků • přijetí podpory pro zajištění podmínek pro přiměřené vzdělání dětí a pro zajištění přijatelných volnočasových aktivit dětí • účast dětí na nácvicích motorických, psychických a sociálních schopnostech a dovednostech dětí • účast na motivačních, zážitkových a relaxačních programech a pobytech pro rodiny, využívání doprovodů pro děti do škol a do zájmových kroužků • využívání odlehčovací služby „placený kamarád“ pro děti a adolescenty • při poskytování sociální služby se budeme specificky zaměřovat na edukaci a vzdělávání celé rodiny v oblasti duševního zdraví • zprostředkování kontaktu s odbornými lékaři v oblasti psychického zdraví atd. • provázení systémem péče o duševní zdraví (lékaři, psychologové, další odborní pracovníci atd.) |
|||||
|
|
|||||
| Jednání se zájemcem o sociální službu | |||||
| První kontakt se zájemcem probíhá buď ambulantní formou v kancelářích SAS RD Sdružení TULIPAN nebo v terénu v ORP Liberec a jeho okolí. Zájemce o službu může pracovníky kontaktovat také telefonicky nebo emailem, kdy je dohodnuta osobní schůzka. Zájemce o službu přichází sám z vlastní iniciativy nebo na jiné doporučení. Požádá-li nás o spolupráci jiná osoba než konečný zájemce o službu - např. pečující osoba, lékař, aj. snažíme se o to, aby tento subjekt naši službu zájemci navrhnul, příp., aby nám domluvil schůzku. Před zahájením spolupráce tedy probíhá rozhovor, kdy pracovník Sdružení TULIPAN získává informace, mapuje potřeby zájemce, poskytuje informace o podmínkách a průběhu poskytovaní služby a společně formulují individuální potřeby zájemce o službu. V průběhu rozhovoru pracovník služby vždy respektuje přání zájemce o službu, podporuje jeho svobodnou vůli se rozhodnout a zdůrazní jeho odpovědnost za svá rozhodnutí. |
|||||
|
|
|||||
| Uzavření smlouvy o poskytnutí sociální služby | |||||
| Po jednání se žadatelem o službu je uzavírána smlouva o poskytování sociální služby. Smlouvu s žadatelem – zástupcem rodiny – uzavírá sociální pracovník, nebo vedoucí služby. Klienti - členové klientský rodin - jsou při ujednání smlouvy plně seznámeni s následujícími informacemi: • rozsah, místo a čas poskytování a cena sociálních služeb; • poslání a cíle služby; • doba platnosti smlouvy, ukončení smlouvy, výpovědní důvody, výpovědní lhůty; • práva a povinnosti klienta; • Práva a povinnosti služby; • pravidla stížností; • pravidla pobytu v prostorách sociální služby. Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi TULIPAN je bezplatná. |
|||||
|
|
|||||
| Stížnosti | |||||
| Klienti si mohou stěžovat, pokud budou nespokojeni. Klientům je zajištěno, že v případě stížnosti nebudou nijak ze strany zaměstnanců SAS RD TULIPAN sankcionováni. Stížnost, podnět nebo připomínku je možno podat: • ústně (sdělením kterémukoli pracovníkovi služby) • vlastní písemnou formou nebo do formuláře k tomu určenému • písemně zaslat poštou na adresu Sdružení TULIPAN, z.s., 28. října 59/42, Liberec, 460 07 • e-mailem kontakt@sdruzenitulipan.cz • anonymně do schránky k tomu určené (poštovní schránka sociální služby) • klient, zákonný zástupce, opatrovník má právo zvolit si svého mluvčího, zástupce |
|||||
|
|
|||||
| Důvody ukončení poskytování sociální služby | |||||
| Smluvní vztah založený smlouvou o poskytnutí sociální služby může zaniknout uplynutím sjednané doby, úmrtím klienta, písemnou nebo ústní výpovědí či dohodou, a to z těchto důvodů: a) naplnění stanoveného cíle klienta/klientské rodiny (výpovědí ze strany klienta, dohodou); b) zánik služby či poskytovatele (výpovědí ze strany poskytovatele); c) porušení pravidel uvedených v Informacích pro zájemce a uživatele SAS RD (výpovědí ze strany poskytovatele); d) klient přestal naplňovat kritéria stanovená pro cílovou skupinu (výpovědí ze strany poskytovatele). Klient může vypovědět smlouvu s okamžitou platností, a to bez udání důvodu. Lhůta pro výpověď danou poskytovatelem z důvodu uvedeného v bodech b) a d) je minimálně jeden měsíc; v případě bodu c) může poskytovatel klientovi vypovědět smlouvu s okamžitou platností. |
|||||
|
|
|||||
| Prostředí, ve kterém je služba poskytována | |||||
| SAS RD ambulantní část – kancelář se nachází na adrese: 28. října 59/42, 460 07 Liberec Jedná se o objekt, který je běžně dostupný automobilem, kdy je možnost parkování ve dvoře objektu, v případě plné kapacity nedaleko /v těsné blízkosti. Parkování mimo objekt je zpoplatněno SML. Lehká dostupnost je i spoji hromadné dopravy, konkrétně denními linkami č. 17, 2, 3. Objekt je umístěn v lokalitě městské zástavby, která je plně občansky vybavena. Je zde dostupné nákupní centrum, pošta, zdravotní středisko, a i zde všude bude poskytována sociální služba dle individuální potřeby klienta zejména ve formě doprovodu či asistence. Objekt sociální služby SR je částečně bezbariérový – není zde bezbariérové WC. Kanceláře sociální služby se nachází v přízemí objektu. Další zázemí služby je rozprostřeno v dalších částech objektu. Zázemí se skládá ze dvou částí: zázemí pro pracovníky sociální služby (kancelář) a dále místnost pro jednání s klienty, a dalšími subjekty (konzultační místnost a zasedací místnost). V zasedací místnost, kde se mohou odehrávat skupinové, ale individuální aktivity. Všechny prostory sociální služby jsou vybaveny standartní kancelářským nábytkem: stoly, židle, PC, dataprojektor, flipchartem, křesla. K sociální službě náleží recepce, kde se mohou klienti a zájemci o službu dozvědět více informací. Součástí objektu je i WC a kuchyňka, která je standartně vybavena (kávovar, varná konvice, myčka atd.). SAS RD – ambulantní část objekt Frýdlantská – adresa: Frýdlantská 1351/15, 460 01 Liberec Jedná se o objekt, který je běžně dostupný automobilem, kdy je možnost parkování v těsné blízkosti na placených parkovištích SML. Lehká dostupnost je i spoji hromadné dopravy, konkrétně linkami, které staví na zastávce Šaldovo náměstí, Nám. Dr. E. Beneše a dalších zastávek v okolí centra města Liberce. Objekt je umístěn v lokalitě městské zástavby, která je plně občansky vybavena. Je zde dostupné nákupní centrum, pošta, nemocnice, úřady. V těsné blízkosti se nachází OSSZ Liberec a i zde všude bude poskytována sociální služba dle individuální potřeby klienta zejména ve formě doprovodu či asistence. Objekt sociální služby SAS RD je částečně bezbariérový – není zde bezbariérové WC. Kanceláře sociální služby se nachází v prvním patře objektu. V objektu je výtah. Další zázemí služby je rozprostřeno v dalších částech objektu. Zázemí se skládá ze dvou částí: zázemí pro pracovníky sociální služby (kancelář) a dále místnost pro jednání s klienty, a dalšími subjekty (konzultační místnost a zasedací místnost). V zasedací místnost, kde se mohou odehrávat skupinové, ale individuální aktivity. Všechny prostory sociální služby jsou vybaveny standartní kancelářským nábytkem: stoly, židle, PC, dataprojektor, flipchartem, křesla. K sociální službě náleží recepce v přízemí objektu, kde je možné také konat různé aktivity. Součástí objektu je i WC a kuchyňka, která je standartně vybavena (kávovar, varná konvice, atd.). Objekt ve Frýdlantské ulici je určen převážně pro skupinové a individuální setkávání s klienty. Objekt na adrese 28. října je především pojat jako zázemí a administrativní místo sociální služby. SAS RD terénní část – služba je poskytována v přirozeném sociálním prostředí v rámci ORP Liberec a jeho blízkém okolí. |
|||||
|
|
|||||
| Časová dostupnost SAS RD | |||||
|
|
|||||
| Objekt č. 1: 28. října 59/42, 460 07 Liberec VII Kancelář Pondělí: 09:00 – 12:00 Úterý: - Středa: 11:00 – 14:00 Čtvrtek: - Pátek: - Terénní služba Pondělí: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Úterý: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Středa: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Čtvrtek: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Pátek: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Objekt č. 2: Frýdlantská 1351/15, Liberec 460 01 Kancelář Pondělí: 10:00 – 16:00 Úterý: - Středa: 12:00 – 17:00 Čtvrtek: - Pátek: 09:00 – 12:00 Terénní služba Pondělí: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Úterý: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Středa: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Čtvrtek: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Pátek: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Objekt č. 3: Poštovní 25/9, 466 01 Jablonec nad Nisou I. Kancelář Pondělí: 09:00 – 12:00 Úterý: - Středa: 12:00 – 16:00 Čtvrtek: - Pátek: 09:00 – 12:00 Terénní služba Pondělí: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Úterý: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Středa: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Čtvrtek: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Pátek: 08:00 – 19:00, dle individuálních potřeb klienta a kapacitních možností služby Pozn: provozní dobu sociální služby bude v případech zvláštního zřetele možné přizpůsobit klientovým potřebám na jiné časy, než je provozní doba sociální služby. |
|||||
|
|
|||||
| Územní působnost sociální služby | |||||
|
Sociální služba působí převážně v ORP Liberec a v jeho blízkém okolí.
|
![]() |
||||||
![]() |
||||||
| Naše služby | Zajímá vás | Dokumenty ze zákona | ||||
| Chráněná dílna Keramická dílna Úklidové práce Šicí dílna Outsourcing Zahradnické práce Náhradní plnění Gastro služby |
Komunitní centrum TULIPAN Chráněné bydlení Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi Sociální rehabilitace |
Jak nás podpořit Transparentní účet Kariéra Kontakty |
Whistleblowing Ochrana osobních údajů Pravidla přístupnosti webu |
|||
![]() |
||||||
| Naše kvalita a spolehlivost je ověřena portálem Živéfirmy.cz | ||||||
| © 2025 Sdružení TULIPAN, z.s. All Rights Reserved | ||||||
| Developed by 5Q | ||||||
|
|
||||||